Müslibröd


God Jul på er alla!
Julaftonen till ära bjuder jag idag på en supergod müslilimpa. Jag bakade den igårkväll och idag ska den absolut finnas med på julbordet :)



Ingredienser:
50g jäst
3dl ljummet vatten
7dl grahamsmjöl
1½ dl vetemjöl special
2 msk linfrö
½ dl solrosfrön
½ dl russin
1½ dl müsli
½ tsk salt
1dl vaniljkesella

Smula jästen i en bunke och häll på det ljumna vattnet, rör om tills jästen löst sig helt. Tillsätt sedan de andra ingredienserna och arbeta ihop till en deg. Lägg degen i en smord avlång brödform och låt jäsa under bakduk i 40 min. Toppa därefter med lite müsli och grädda brödet i nedersta delen av ugnen, 200°C, i ca 50 min.
God Jul!

Enjoy;)

H



Kommentarer
Sandra drömkaka

Brödet låter rktigt gott & såg så ut med!:)

2009-12-30 @ 14:55:11
URL: http://dromkaka.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0