Dinkelmüsli


Idag har jag gjort en stor sats müsli. Tycker det är så mycket roligare att göra egen än att köpa färdig;)





Tid: 45 min
Ugn: 150°C
Ingredienser:
8 dl dinkelflingor
8 dl rågflingor
3 dl honung
1 dl pumpakärnor
5 dl blandade naturella nötter (jag använde mig av cashew, mandel, hasselnöt och valnöt) 
2 dl solrosfrön
2 dl vetegroddar
1,5 dl sultanrussin
1,5 dl tranbär

Börja med att hälla upp dinkel- och rågflingorna på en ugnsplåt med hög kant. Rosta detta i mitten av ugnen tills de börjar få färg, ca 10 min. Blanda sedan i honungen och rosta ytterligare 20 min. Under tiden hackar du nötterna som du sedan rostar i en separat form/plåt.
När flingorna och nötterna har svalnat blandar du alltsammans samt tillsätter de sista ingredienserna.

Det bästa med müsli: Du kan byta ut nötter och gryn till de du gillar bäst! :D

Enjoy;)

H



Kommentarer
Sandra drömkaka

Ja! Jag blev så glad då jag fick paketet från kakburken och igår snubblade jag över en bok med tårtor så nu är jag så sugen att bara vara hemma och baka hela veckan :D om det bara hade gått, tusan!!



Dina musli ser jämt så goda ut och jag som inte brukar tycka musli ser eller är gott, blir alltid fundersam med dina bilder :)

kram Sandra

2009-11-09 @ 21:25:31
URL: http://dromkaka.blogg.se/
Molly

hej hanna!

mina favoriter bland butikerna blev/är matdistriktet, blueberry lifestyle, gryningen och urban deli :) klart värda ett (läs; flera besök)



din müsli låter god. det luktar så gott när man gör müsli också :) jag har en pepparkaksmüsli som jag brukar göra runt jul, jättegod! kan rekommenderas ;)

ha en fortsatt bra dag! kramar

2009-11-10 @ 13:31:35
URL: http://www.mollyshalsoblogg.blogspot.com
Kalasgott

Åh, müsli! Det måste jag göra någon dag! :-) Inspirerande blogg!!

2009-11-10 @ 20:22:04
URL: http://kalasgott.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0