Hannas grahamslimpa


Designen är klar!:D Snällaste Alex hjälpte mig att få till det sista. Är grymt nöjd!







Tid: 1 timme
Ugn: 200°C

4.5 dl naturell yoghurt
1 dl mörk sirap
1 dl vetekross
1 dl rågkross
1 dl rågflingor
2.5 dl fint rågmjöl
3 dl grahamsmjöl
1 dl linfrö
1 dl solrosfrö
1.5 tsk salt
1.5 tsk bikarbonat
2 tsk brödkryddor
1 dl hasselnötter
1 dl pumpafrön
2 dl sultanrussin

Blanda yoghurten med sirapen i en stor bunke. Blanda sedan de torra ingredienserna i en annan bunke. Häll över mjölblandningen i yoghurten och rör om ordentligt med degkrokar. Häll upp smeten i en brödform och strö över  lite rågmjöl, grädda i mitten av ugnen 200°C i ca 45 min.

Tips!
Skiva upp limpan när den svalnat helt, frys sedan in brödet i plastpåsar. Perfekt att ta fram en skiva och rosta den när du känner för en smarrig bit hemgjort bröd!;)


Enjoy;)

H



Kommentarer
Molly

hej snäckan/hanna!

vad kul att du har skaffat en ny blogg :) jättefin och det här brödet verkar jättegott :)



ta hand om dig och lycka till med bloggen :) kramar

2009-11-05 @ 19:17:57
URL: http://www.mollyshalsoblogg.blogspot.com
Sandra drömkaka

Åh vad roligt, självklart kikar jag in & fortsätter med det :) !

2009-11-05 @ 20:31:16
URL: http://dromkaka.blogg.se/
Emmas Kök

Åååå vad gott det ser ut. Blev grymt sugen på leverpastej och smörgåsgurka nu men jag tvivlar på att jag hittar det i matbutikerna i Reims.. Tack för din röst :)

2009-11-09 @ 15:40:03
URL: http://emmaskök.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0