Linsbiffar


Idag har det blivit ett härligt storkok! Fick för mig att göra linsbiffar till lunch så jag passade på att göra en stor sats så att det fanns att frysa in =)




Tid: ca 1 timme (om du inte redan har färdigkokta linser och potatisar)
Ingredienser:

6 dl kokta gröna linser
5-6 kokta potatisar
1 liten gul lök
2 ägg
salt
1 tsk oregano
smör för stekning

Häll alla ingredienser i en matberedare och mixa i ca 1 min tills det blir en jämn massa. Låt smöret bli ljusbrunt i stekpannan innan du klickar ut biffarna med hjälp av en sked. Gör inte för stora biffar, de blir svåra att vända då. Stek biffarna gyllenbruna på båda sidor.
Jag åt biffarna tillsammans med tomat, avokado, gräddfil och en knäckemacka med ost på. Supergott!

Enjoy;)

H



Kommentarer
Linda

Haha, upp har jag sett, fick den från en niggah kompis i spanien i somras, den var ganska barnslig, haha.. Men saw 6 tycker jag låter kul, haha XD

2009-11-09 @ 15:10:03
URL: http://lindahanssons.blogg.se/
Don't mind me

Vad fina det blev! Hur mycket salt använde du på ett ungefär? 1 tsk? Tycker att det är svårt att ta "lagom" - antingen blir det osalt eller alldeles för salt :/

2009-11-09 @ 15:32:17
URL: http://dontmindme.blogg.se/
Jessica

Linser är något vi använder dåligt här hemma även fast jag tycker det är gott, andra i familjen är inte lika impade.

Men dina låter jättegoda så kanske man skulle testa och vägra säga vad dom innehåller =)

2009-11-09 @ 19:03:27
URL: http://hallonblabar.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0