Torsk till lunch


Jag är en riktig fisk lover! Vanligtvis brukar jag hitta på en massa grejer med lax men idag hittade jag en bit torsk i frysen så då fick det bli den till lunch :)



Ingredienser:
1 bit torsk
olivolja
salt och peppar
1 msk pesto
1 msk solrosfrön

Avokado och äppelsalsa:
1 avokado
1 gloster äpple
1 msk vinäger
1 msk olivolja
salt och vitpeppar
sallad

Börja med torsken, lägg den på en plåt och ringla över lite olivolja, salta och peppra. Bred peston över torsken och toppa med solrosfröna, baka i ugnen, 175°C, i ca 25 min.
Undertiden kan du göra salsan. Skär äpplet och avokadon i små tärningar. Blanda i en skål tillsammans med vinäger, olivolja, salt och peppar, täck över och låt stå tills torsken är klar.
Servera gärna med lite vanlig grönsallad och keso!

Enjoy;)

H





Kommentarer
Your Dream Closet

det tycker jaga bsolut du ska göra för dne är underbarg god :)



Men vilken underbar blogg du hade ! ska absolut ölja dig, älsjkar mat- bloggar

2010-02-12 @ 18:35:01
URL: http://yourdreamcloset.blogg.se/
Molly

vad gott med torsk :)

hoppas att du hade en bra helg och att den här veckan blir en bra vecka för dig :)

kramkram

2010-02-15 @ 14:57:14
URL: http://www.mollyshalsoblogg.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0