Back in business!


Har haft ett litet uppehåll här på bloggen, jag har helt enkelt haft fullt upp med andra saker under sommarmånaderna. Men nu när hösten kryper sig på känner jag att det är dags att ta tag i bloggandet igen! 

Jag börjar med ett recept på dagens lunch; en smaskig sallad på lax och torsk med hemmagjord senapsvinegrätt! :)



2 pers.
Sallad
Majs
Cocktailtomater
Gurka
Champinjoner

1 laxfilé
1 torskfilé
Olivolja till stekning
Salt och peppar

Senapsvinegrätt:
1 dl olivolja
0.5 dl vit balsamvinäger
1 msk dijonsenap
1 nypa socker
salt
peppar

Mixa ihop salladen med så mycket du vill ha av varje grönsak. Tärna fiskfiléerna och stek på medelvärme, salta och peppra. Blanda ingredienserna till vinegrätten i en liten skål, låt gärna stå och dra i kylskåpet en stund innan du serverar. Lägg upp salladen på ett fat, toppa med fisktärningara, solrosfrön och häll till sist över vinegrätten :)

Enjoy;)

H



Kommentarer
molly

hej hanna!

ja, siggesta var/är urmysigt :)



visst får du fråga, inga problem :) jag använder en del saltå kvarn, risenta och så, men inte renée. Jag köper inte mkt renée produkter då jag inte har tillgång till det där jag bor.



mest använder jag änglamark och i love eco, tycker de också är bra och nu när saltå kastas ut från coop får jag svårare att hitta annat än just dessa märken.



när jag väl köper renée blir det mest granola och bovete crunch och i och med att det är dyrt så äter jag lite åt gången.



saltå kvarns produkter köper jag storpack av t.ex. müslin som syns på bilden på min blogg eller av pasta, det blir billigast så :)



sedan fyndar jag då min butik sätter ner priset på utgågna ekologiska varor.



till din fråga: jag vet inte hur mycket jag lägger på dessa produkter, kanske 1000 per år. jag köper på mig lite då jag är i sthlm och sedan förvaltar jag det över ett år just för att de kostar en hel del.



ett tips är att gå in på t.ex goodstore, där fyndade jag lite saltå gryner till nedsatt pris nu när jag var i sthlm.



ha det fint hanna och kul att du sätter igång med bloggandet igen :) kramar

2010-09-12 @ 18:27:15
URL: http://mollyshalsoblogg.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0