Specialdavos med sharon och quinoa


God morgon:)
Det här är en så kallad "tentavecka" för mig. Har tenta på torsdag så det är fullfart mot den som gäller!! Har kickstartat veckan med ett gympass och en god frukost, specialdavos och ett hårt polarbröd med ost och kaviar :)

Specialdavos:
1 dl havregryn
2.5 dl vatten
salt+kanel+ingefära+kardeumumma
1.5 dl vaniljyoghurt

Dagens topping:
Sharonfrukt
Quinoapuffar
Krossat linfrö

Kvällen innan:
Koka ihop havregrynen med vattnet och kryddorna till en grötig konsistens. Låt vila nån minut och blanda sedan ner vaniljyoghurten, häll upp i en skål och låt vila i kylskåpet under natten.

På morgonen:
Plocka fram davosgröten och toppa med något smarrigt :)







Enjoy;)

H



Kommentarer
Molly

Sharonfrukt var det ett tag sedan jag åt.

gott med ost och kaviar, det får mig att tänka på min far :)



du får ha en underbar påskvecka hanna! kram

2012-04-02 @ 13:56:31
URL: http://flygflyglillanyckelpiga.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0