Dinkelscones med banan

 
God morgon, hur mås det?? Jag mår bättre, lite rosslig och hostig fortfarande men det går åt rätt håll ;)
Ska alldeles strax ner till stallet för att spendera förmiddagen med min lilla prins. Därefter blir det en tur in till stan, har tänkt åka in till biblioteket för att läsa en stund. Man koncentrerar sig liksom mycket bättre där än hemma :)
 
NU har jag äntligen lyckats med ett bröd smaksatt med banan! En dinkelscone med banan och smarrigt pålägg fick det bli till frukost idag:)
 
Dinkelscones 1 pers:
1 dl dinkelmjöl fullkorn
1 msk havregryn
1 krm bakpulver
salt
20 g smör
1 dl yoghurt
5 skivor banan
 
Blanda alla torra ingredienser i en skål, tärna det kalla smöret och nyp ihop det med mjölblandningen till en grov deg. Blanda i yoghurten till en kletig smet. Tärna bananskivorna smått och vänd försigtigt i dem i smeten. Klicka ut en scone på ett bakplåtspapper och grädda i mitten av ugnen, 200 grader, i ca 12-15 min.
 
Dagens pålägg:
Ost + tomat
Philadelphiaost + salmbärssylt
 
 
 
Enjoy;)
 
H
 
 


Kommentarer
Junitjej

Det verkar vara smakens!!

Svar: Inget går upp mot nybakta scones på morgonen! ;)
Kanelsnäckan

2012-08-21 @ 21:28:01
URL: http://junitjejen.se
Marja - Baka Sockerfritt

Vilken rolig kombo! Älskar banan i bak!

Svar: Jag me! Men det är knepigt att få till i bröd,,,brödet blir liksom geggigt hur länge det än står i ugnen. "Lagom" mycket banan kanske är lösningen ;)
Kanelsnäckan

2012-08-21 @ 21:51:15
URL: http://bakasockerfritt.blogg.se/
Molly

gott med banan i scones :)
önskar dig en fortsatt bra helg. kram

Svar: ja det var supergott:) Va inne på din förra blogg och såg ett recept på mandelscones, det får bli nästa gång jag blir sugen på scones ;) ha det gott!! kram
Kanelsnäckan

Molly

åh, vad roligt :) det receptet finns även på den nya bloggen ;) ha det gott du också! kram

Svar: Ååå toppen! Då ska jag leta upp det!! :D Kan tänka mig att de går att variera i det oändliga! Ha det fint!
Kanelsnäckan



Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0