Grov limpa med mustig smak

God morgon!
Hoppas ni alla har sovit gott och är taggad för en julig helg :) Jag mår prima och ska snart bege mig iväg för ett spinningpass med en kompis, sen blir det en tur med Olympus och därefter ut för att leta reda på en gran med familjen :) Härlig lördag!
 
Dagens frukost bestod av 2 skivor av mina grymt goda limpa som jag bakade igår. Inget är så gott som nybakat till frukost... :)
 
Grov limpa med mustiga smaker:
4.5 dl naturell yoghurt
1 dl brödsirap
2 dl vetekross
1 dl havregryn
1 dl solroskärnor
1 dl linfrö
2.5 dl rågsikt
3 dl dinkelmjöl
1 tsk salt
1.5 tsk bikarbonat
2 tsk brödkryddor (jag använde en blandning som jag köpte på Skansens höstmarknad, hur gott som helst!!)
2 dl hackade cashewnötter
2 dl russin
 
Blanda samman yoghurt och sirap i en bunke och alla de torra ingredienserna i en annan bunke. Häll över mjölblandningen i yoghurten och arbeta ihop med degkrokar. Häll upp i en brödform och grädda i mitten av ugnen, 200 grader, i ca 45 min :)
 
 
 
 
Enjoy;)
 
H
 


Kommentarer
Line

Detta bröd är underbart gott, brukar göra detsamma men jag har turkisk yoghurt i, kan vara gott att prova!:) kram!

Svar: Åå tacki!! Det ska jag testa nästa gång! :D kram!
Kanelsnäckan

2012-12-22 @ 22:10:14


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0