Hel kardemumma!

 
Gårdagen som jag spenderade med min mami var HELT underbar! Ibland är det så skönt att bara hinna umgås :) Väl inne i stan så passade jag på att köpa hela kardemummakärnor. Om ni springer på det så tycker jag ni ska köpa det! Kardemummasmaken är helt annorlunda än den malda varianten. För att komma åt kärnorna får man ta hål på det gröna yttre skalet, pilla ut kärnorna och sen mortla dem. 
Man kan ju ha kardemumma i ALLT, idag fick det bli scones  ;)
 
Kardemummascones 1 st:
1.5 dl dinkelmjöl
1 msk havregryn
1 krm bakpulver
salt
8 kardemummakärnor
1 dl turkisk yoghurt
 
Blanda samman alla ingredienser, klicka ut en bulle på ett bakplåtspapper och grädda i mitten av ugnen, 200 grader, i ca 15 min.
 
Idag åt jag min scone med ost/philadelphiaost + apelsinmarmelad :)
 
 
 
 
Enjoy;)
 
H
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0