Proteingröt!

 
Hej på er!
Jag hoppas verkligen alla har tagit julledigt nu?? Det har i alla fall jag! :D Körde ett riktigt tidigt härligt pass på gymmet i morse, därefter blev det en sväng till universitetet för ett par timmars plugg innan jag slog igen böckerna och drog till IKEA med mamma. Nu har jag undan skolböckerna och tänker inte öppna dem förrän EFTER jul! Eftermiddagen har gått åt till brödbak och brända mandlar, smarrigt värre!
Frukosten var det inget fel på heller kan jag meddela ;) Eftersom jag gymmade i morse så passade jag på att testa en för mig ny proteinrik variant av gröt när jag kom hem.
 
Proteingröt:
1 dl havregryn
1 msk vetegroddar
2.5 dl vatten
1 ägg
salt+vaniljpulver
1 tsk kanel
 
Blanda samman allt utom ägget i en kastrull. När gröten börjar koka knäcker du i ägget och rör runt ordentligt, låt sen stå och puttra några minuter innan du serverar :)
 
Dagens topping:
Keso, kiwi & clementin ♥
 
 
 
Enjoy;)
 
H
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0