Kall kokosgröt med lyxtopping

God morgon,
I morse vaknade jag tidigt av mig själv, helt utvilad! Eftersom solen sken men det fortfarande var svalt ute så kunde jag inte låta bli att ge mig ut på en joggingtur. Kutade på en timme och sen när jag kom hem passade jag på att skörda blåbärsrisen här på tomten innan jag hoppade in i duschen.
Såååå, nyplockade blåbär? GOD FRUKOST! ;)
 
Kall kokosgröt:
1 dl rågflingor
2.5 dl vatten
salt
½ msk kokosolja
½ msk kokosflingor
 
Blanda ihop i en kastrull och koka till önskad konsistens, häll upp på en tallrik och ställ in i kylen en stund. Ta sen fram gröten och ha på valfri topping :)
 
Lyxtopping:
Kanelkeso, hackade mandlar, gojibär, pumpakärnor och nyplockade blåbär :)
 
 
 
Enjoy;)
 
H
 
 


Kommentarer
Julia

Åh herregud vad gott det ser ut! EN PERFEKT FRUKOST!

Svar: Smarrigt som tusan! ;D
Kanelsnäckan

2012-07-21 @ 19:34:42


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0