Mandelscones med blåbär

Ljuva semester, må den aldrig ta slut! Så underbart att sova tills man vaknar, lunka till gymmet utan tidspress och sen komma hem och ha all tid i världen till att fixa en god frukost samt avnjuta den med DN och litervis av kaffe. Me gusta!

Har gått och varit småsugen på scones en längre tid så idag kände jag att det var dags att baka lite ;) Det bästa med scones är att de går att variera i det oändliga, idag till exempel använde jag mig av mandelmjöl och blåbär som jag plockade utanför huset för att smaksätta mina scones :)

Mandelscones med blåbär 1 person:

1.5 dl grovt rågmjöl

2 msk mandelmjöl

1 tsk bakpulver

salt

25 g smör

0.75 dl naturell yoghurt

0.5 dl blåbär

Blanda samman de torra ingredienserna för att sen tillsätta de resterande. Forma till en bulla som du bakar i mitten av ugnen, 250 g, i ca 10 min. Bästa pålägget enligt mig är philadelphiaost! ;)

Till detta åt jag en skål med naturell lättyoghurt, jordgubbar, mandel och pumpakärnor.

Enjoy;)

H

 

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0