Ljummen vaniljgröt


I morse klev jag upp extremt tidigt, närmare bestämt kl 05.15! Hade nämligen lektion redan kl 8 och dessförinnan skulle jag hinna med att fodra & släppa ut hästarna samt att sätta en deg på min surdegsgrund som jag gjorde häromdagen :) Första jäsningsprocessen på "sportbrödet" jag skulle göra var på 3-5 timmar, så ville få det gjort på direkten så jag kunde baka klart sen när jag kom hem från plugget.
Förberedde i alla fall frukosten redan igårkväll så det skulle gå lite smidigt med frukostrutinerna idag, ljummen vaniljgröt och ägg fick det bli ;)

Ljummen vaniljgröt:
1 dl havregryn
2.5 dl vatten
1 msk krossat linfrö
kanel+salt+vaniljarom

Kvällen innan:
Koka upp till lagom konsistens, smeta ut på en tallrik och in i kylskåpet över natten!

På morgonen:
Ta fram gröten och värm den i micron ca 1 min så att den blir ljummen och krämig. Sen är det bara att toppa med något gott :)

Dagens topping:
Keso
Sharonfrukt
Physalis
Naturella nötter





Vilket jävla berg med mat! Hahaha! Men jag älskar frukost och det är ju trots allt det viktigaste målet på hela dagen ;)

Enjoy;)

H




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0