Minutenmüsli


God morgon på er!
Jobbade båda dagarna den här helgen och därför blev det inga frukostinlägg. Buffé på jobbet sådär på morgonkvisten är i och för sig både lite lyxigt och väldigt gott men inte särskilt speciellt, det är ingen hotellfrukost direkt hehe :)

Men nu är det måndag igen och därmed full rulle här hemma i mitt kök! :D Insåg igår att min hemmagjorde müsli börjat ta slut! Måste iväg till affären för att köpa hem lite smaskiga ingredienser, havrekorn och quinoapuffar ska det nog bli för nästa sats...
I alla fall, bara för att müsliburken gapar tom behöver man inte vara utan müsli! Man kan snabbt göra sin egna morgonportion som man torrostar i en stekpanna =)

Minutenmüsli:
0.75 dl havregryn
1 msk krossat linfrö
1 msk solroskärnor
0.5 dl naturella nötter

Hacka nötterna lite grovt och rosta alla ingredienserna tillsammans i en torr stekpanna. Jag brukar ha ganska hög värme på plattan men det är viktigt att man skakar till pannan ganska ofta så inget bränner fast. Klart är det när det börjar dofta gott och fröna fått en gyllenbrun färg :)

Jag åt min müsli tillsammans med keso, naturell yoghurt, kiwi och sharonfrukt!







Enjoy;)

H




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0