Stekt mannagrynsgröt


En kollega till mig gav mig häromdagen idén att testa stekt mannagrynsgröt! Så det fick det bli till frukost idag :D Hade aldrig testat det förut så var lite osäker på om det skulle funka eller inte, men det blev hur gott som helst!! :D
Jag använde mig av grahamsgryn men det verkar vara nästan exakt samma sak som mannagryn :)

Stekt mannagrynsgröt:
0.5 dl grahamsgryn
1.25 dl mjölk
1.25 dl vatten
salt

Kvällen innan:
Koka upp mjölk, vatten och salt. Vispa i grynen, låt koka upp och koka sedan på svag värme i ca 5 min till önskad konsistens. Bred ut på en liten tallrik och låt vila i kylskået över natten.

På morgonen:
Värm en stekpanna med en klick smör, stek gröten tills den får en gyllenbrun färg på båda sidor:) Toppa med vad du önskar! :D

Topping:
Kanel
Bär
Physalis





Enjoy;)

H



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0