Klassisk söndagsfrukost

 
Söndagar är mysiga tycker jag för det är verkligen den dagen i veckan då jag känner att jag kan ta det hur lugnt som helst och bara seeega mig igenom dagen på vilket sätt jag helst behagar! Idag har jag tänkt åka till gymmet för att träna lite och sen avsluta med en lång stund i bastun. Men söndagslyxen började redan vid frukosten, för idag blev det nänligen klassiska american pancakes till frukost ♥
 
American Pancakes 8 st:
200 gram turkisk yoghurt
1 ägg
½ dl mandelmjöl
1 tsk bakpulver
1 msk fiberhusk
salt+vaniljpulver
olivolja
 
Vispa samman ägget och yoghurten. Blanda de torra ingredienserna separat. Blanda ihop allt och stek sen plättar i olivolja på svag värme.
 
Dagens topping:
Keso, blåbärssyt & kokosflingor
 
 
 
 
Enjoy;)
 
H
 


Kommentarer
Linda

Wow, ser grymt gott ut ! :-)

2012-11-28 @ 00:58:06
URL: http://wordsbylinda.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0