Vaniljdoftande grötpudding

 
Idag är en helt UNDERBAR dag! Jag har tagit ledigt från mitt tentapluggande, mamma har tagit ledig från jobbet och tillsammans ska vi spendera en heldag tillsammans, ska bli så himla mysigt! ♥ Bland annat ska vi äta lunch i stan, gå på Globen Horse Show och sen blir det någ en mysig middag med ett glas vin här hemma i soffan ;)
 
Men först har jag laddat upp med en riktig lyxfrukost!  Grötpudding med doft av vanilj... mmmmm....
Ha en superfin fredag!! ♥  
 
Grötpudding:
1 dl havregryn
1 msk vetegroddar
1 ägg
salt+vaniljpulver
1 kakifrukt
 
Vispa samman alla ingredienser (utom kakin) och häll upp i en ugnsfast portionsform. Skär 1/4 av kakin i små bitr och toppa med. Grädda i mitten av ugnen, 225 grader, i ca 14 min :) Ät tillsammans med resten av kakifrukten + keso!
 
 
 
 
Enjoy;)
 
H
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0