Saftiga kardemummascones

 
Det har blivit lite av en rutin för mig att göra scones på min lediga lördag. En vana jag lätt kan lära mig att leva med ;) Idag kändes det extra roligt att göra scones eftersom min storasyster har sovit hos oss i natt ♥ Dagens kryddning bestod av kardemumma och kanel!
 
Kardemummascones 4 st:
4 dl dinkelmjöl
1 dl havregryn
½ tsk salt
2 tsk bakpulver
kardemumma+kanel efter smak
1 dl turkisk yoghurt
2 dl mjölk
 
Blanda samman de torra ingredienserna innan du har i yoghurten och mjölken. Klicka upp 4 bullar på ett bakplåtspapper, toppa med solroskärnir. Grädda i mitten av ugnen, 175 grader, i ca 15 min.
 
 
 
 
 
Enjoy;)
 
H
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0