Tidningen - en frukostrutin

 
Heeeej på er alla fina, hoppas ni har haft en fin tisdag? :)
Vet ni, att för mig är det inte bara själva frukosten som är det viktiga. Utan det är allt runt omkring, hela rutinen i stort som är viktig! Allra helst vill jag ha mycket tid, lugn och ro och sen det viktigaste av allt... Dagens Nyheter! Tycker det är avslappnande att starta dagen genom att uppdatera sig på vad som händer i världen samtidigt som man smaskar i sig en god frulle :)
Har ni också någon frukostrutin ni inte kan vara utan?
 
Igår kväll slängde jag ihop en müsli ;D
 
Hannas snabba müsli:
10 dl havregryn
2 dl nötter
2 dl solroskärnor
2 dl pumpakärnor
1 dl honung
 
Rosta havregrynen i mitten av ugnen, 150 grader, i ca 20 min. Rör om lite då och då. Blanda sedan i honungen och strö över nötter och frön, rosta i ytterligare 10-15 min.
 
Idag åt jag müslin till naturell yoghurt och toppade den med gojibär och päron. Det blev även en knäckemacka med romansallad, kokt ägg och kaviar :)
 
 
 
 
Enjoy;)
 
H
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0