Citrusgröt med ingefära & vanilj

 
Idag har det varit riktigt höstväder ute så det satt perfekt med en varm mumsig gröt till frukost! Havregrynsgröt är enligt mig det man står sig bäst på och därför äter jag alltid det om jag har en krävande dag framför mig, till exempel om jag ska skriva en tenta eller så:)
 
Idag blev det en ny variant av gröt, nämligen citrusgröt! Som grädde på moset smaksatte jag den med ingefära och vanilj. Så det blev liksom både surt sött och beskt! Fint såhär i förkylningstider kan jag tänka mig :)
 
Citrusgröt:
1 dl havregryn
1 msk vetegroddar
2.5 dl vatten
0.5 dl frysta havtorn
saften från en halv lime
1 cm riven färsk ingefära
1 knivsudd vaniljpulver
salt
 
Blanda samman alla ingredienser i en kastrull och koka upp till önskad konsistens.
 
Dagens topping:
Kanelkeso & hackade mandlar
 
 
 
Enjoy;)
 
H
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0