Förkylningstider...

 
Vill börja med att be om ursäkt för att det inte blev något inlägg igår! Jag åt frukost hemma hos mormor & morfar och sen hade jag en massa tekniska strul som jag var för lat för att ta tag i.
 
Hur är läget annars? Med mig är det sådär. Jag har åter dragit på mig en förkylning! Det är väldigt sällan jag är sjuk (tack å lov, peppar peppar!) så det känns konstigt att det är såhär.. För två veckor sen hade jag ingen röst ocu nu sitter jag här och snorar. Hoppas bara jag slipper feber!
 
En god frukost kanske kan få mig frisk? Värt ett försök i alla fall ;) Därför blev det en av mina favoriter i morse, äggrulle med god fyllning ♥
 
Äggrulle:
3 äggvitor
½ dl mandelmjöl
salt
 
Vispa äggvitorna till ett hårt skum och blanda sedan försiktigt i mandelmjöl och salt. Bred ut skummet till en ganska tunn rektangel på ett bakplåtspapper. Grädda i mitten av ugnen, 200 grader, i ca 5 min. Låt svalna något innan du vänder upp rullen på en tallrik och fyller den :)
 
Dagens fyllning: Kanelkeso, mosad banan & tärnat plommon
 
 
Enjoy;)
 
H
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0