Grötpudding med äppelmos

God morgon, kan glatt meddela att min förkylning verkar ge med sig! Lite snuvig och krasslig är jag fortfarande, men snart så ;)
Idag börjar höstterminen på universitet, kan inte riktigt förstå att sommaren redan är över. Jag har i alla fall tur och har inte min första lektion förrän i morrn. Men jag har som sagt redan satt igång lite smått med pluggandet så det är väl vad jag tänkte ägna mig åt idag, fast på hemmaplan :)
Har laddat upp med en god grötpudding till frukost! Jättesmart för er som gillar gröt men kanske inte har tid att stå och röra i en kastrull på morgonen :)
 
Grötpudding:
1 dl havregryn
1 ägg
0.75 dl mjölk
salt+kanel
1 msk äppelmos
1 msk solrosfrön
 
Vispa samman alla ingredienser och häll upp i en smörad portionsform. Grädda i mitten av ugnen, 225 grader, i ca 12 min. Njuuuuut!
 
Dagens topping:
Äppelms och hackade cashewnötter
 
 
 
Enjoy;)
 
H
 


Kommentarer
Marja - Baka Sockerfritt

Kul med grötpudding! Bra start på dagen :)

Svar: Sannorligen ;D
Kanelsnäckan

2012-09-03 @ 10:14:41
URL: http://bakasockerfritt.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0