Kesokaka med kiwi & kokos

 
God morgon på er! Äntligen helg säger jag bara :) Har tagit god tid på mig här vid frukostbordet, nu ska jag ner till stallet och ta en tur med min fina Olympus. Senare i eftermiddag vankas det personalfest på jobbet, kul! Visste inte riktigt vad jag var sugen på till frukost i morse när jag vaknade, men till slut bestämde jag mig för att göra en kesokaka i alla fall, det var ju ett tag sen sist. Istället för att göra den traditionella varianten med bär så fick det bli en smaksättning med kiwi och kokos, smaskens kan jag säga :)
 
Kesokaka med kiwi & kokos:
125 gram keso
1 ägg
1 kiwi
salt
2 tsk kokosflingor
 
Vispa samman keso, ägg, salt och 1 tsk koskosflingor. Skär kiwin i små kuber. Smöra en portionsform, lägg hälften av kiwibitarna i botten, häll på äggblandningen och toppa med resten av kiwin samt strö över resterande kokosflingor. Baka i mitten av ugnen, 225 grader, i ca 15 min :)
 
 
 
Enjoy;)
 
H
 


Kommentarer
Julia

åh vad gott! får bli morgondagens frukost :)

2012-09-15 @ 21:21:37


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0