Morotsscones med apelsinmarmelad

 
Trevlig helg på er!
Sent igår kväll var jag och hämtade mina föräldrar och moster på arlanda som kom hem efter en veckas semester i Spanien. Jag och Maya (hunden) har varit själva hemma hela veckan så i morse blev det en riktig mysfrukost med alla samlade. Skönt med sällskap <3
 
Om man gillar matiga bröd kan jag rekommendera att göra ett bröd med riven morot i. Egentligen kan man använda vilket brödrecept om helst, och sen bara tillsätta lite riven morot. Idag gjorde jag en scones med morot i, gick hur bra som helst! :)
 
Morotsscones (1 st):
1.5 dl dinkelmjöl
1 msk havregryn
2 krm bakpulver
Salt
½ riven morot
1 dl turkisk yoghurt
 
Blanda samman alla ingredienser och klicka upp smeten till en bulle på bakplåtspapper. Grädda i mitten av ugnen, 200 grader, i ca 15 min. Jag åt min scones med philadelphiaost & apelsinmarmelad, smaskens!
 
 
 
 
 
 
 
Enjoy;)
 
H
 


Kommentarer
Marja - Baka Sockerfritt

Så gott det ser ut! Morötterna måste göra dte extra saftigt ;) bakade själv valnötsscones igår (fast med bas av bakkerix).

Svar: Åå valnötsscones va gott! Är dom du gör helt LCHF vänliga?? Mina föräldrar LCHFar men saknar bröd väldigt mycket hehe. Håller på å letar efter nått gott recept jag kan göra åt dem :)
Kanelsnäckan

2012-09-30 @ 14:50:15
URL: http://bakasockerfritt.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0