Hannas krispiga nötmüsli med smak av choklad & kanel

 
Hej hopp!
Idag tänkte jag bjuda på mitt lyxiga müslirecept. Receptet är givetvis inte skrivet i sten, man kan utan problem byta ut en frösort mot en annan samt justera mängderna som man behagar :)
Den här müslin är en riktig hälsobomb! Naturella frön/nötter är bland det nyttigaste man kan äta, och smaksättningen består av naturliga råvaror, inget socker eller andra onyttigheter.
 
Hannas krispiga nötmüsli:
2 dl pumpakärnor
2 dl solroskärnor
1 dl sesamfrön
1 dl hasselnötter
2 dl mandlar
2 dl cashewnötter
1 dl kokosflingor
2 msk honung
1 msk rå kakao
1 msk kanel
 
Hacka nötterna grovt och rosta dessa tillsammans med fröna på en plåt i mitten av ugnen, 150 grader, i ca 20 min. Rör om lite då och då. Blanda i honung och kokos och rosta sedan ytterligare 10 min tills de får en gyllenbrun färg. Ta ut plåten och blanda i kakao och kanel, låt svalna innan du häller upp i en fin burk!:)
 
 
 
 
Enjoy;)
 
H
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0