När kaffet är slut...

 
God morgon på er!
Skulle egentligen ta sovmorgon idag men som vanligt vaknade jag före 6, pigg och redo att ta tag i dagen så varför liga kvar i sängen? Har satt igång en brasa och nu sitter jag här och myser med datorn, tv4morgon och en kopp kaffe.
 
Igår däremot,,, då blev det minsann inget kaffe!:( När jag tog tag i kaffeburken så ekade den TOM! Det fick bli en kopp te till frukosten istället före ridpasset istället. Min första kopp kaffe fick jag runt 10.30 (!), alldeles för sent när man är kaffemänniska. Alla ni som dricker kaffe vet vad jag menar.
 
Frukosten däremot var det inget fel på! Stekt gröt som förbereddes kvällen innan, perfekt för stressiga morgnar :)
 
Stekt gröt:
1 dl havregryn
2.5 dl vatten
1 msk solroskärnor
salt+kanel+kardemumma+ingefära
 
Koka ihop gröten KVÄLLEN INNAN, häll upp på en platt tallrik och ställ in i kylen. PÅ MORGONEN plockar du fram gröten och steker den i smör på bägge sidor.
 
Dagens topping:
Grekisk yoghurt, sharonfrukt & pumpakärnor
 
 
 
Enjoy;)
 
H
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0