Raw Cacao Powder

 
I morse blev jag bjuden på en supergod gröt med russin, nötter & varma bär :) Det var däremot inte hemma hos  mig och därför har jag ingen bild att lägga upp..
 
Istället tänkte jag visa det nya cacao pulvret som jag köpte häromdagen. Kakao är ju egentligen en sån där SUPERPRODUKT som jag ibland pratar om. God smak och full av nyttigheter! Problemet är bara att den mesta kakaon vi får i oss kommer från sockriga chokladkakor eller kanske sånt där "vanligt" kakaopulver som man köper på ICA, Men lugn bara lugn, det finns ett sätt att njuta av den ljuva smaken av choklad och samtidigt få i sig en mängd nyttigheter. Det gäller bara att välja RÄTT pulver :)
 
Det här Raw Cacao Powder från Renée Voltaire är en ekologisk produkt som ENDAST innehåller ekologisk kakao. Dessutom har kakaopulvret inte blivit upphettat och på så sätt bibehållit allt det nyttiga.
Pulvret kan du använda precis som du använder det "vanliga". Jag gjorde t ex en jättegod chokladgröt till frukost häromdagen. Nån dag ska jag testa att göra varm choklad! 1 kopp varm havremjölk och en sked raw cacao powder borde bli finemang! ;D
'
 
 
Enjoy;)
 
H
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0