Tidigt ridpass

 
God morgon, hoppas ni har sovit gott!
Jag sitter vid köksbordet och tar det lugnt med en kopp kaffe och låter frukosten lägga sig på plats i magen :) Bländrar som vanligt igenom alla delar av DN (förutom motordelen hehe) och idag fastnade mitt intresse för ett reportage om Juiceverket, en juicebar som finns inne i centrala Stockholm. Bland annat har de delat med sig om en massa smarriga recept på maffiga alcoholfria juicedrinkar! Ett tips till er som gillar sånt :)
 
Tog för övrigt en tidig tur med Olympus i morse. Det finns inget som är så härligt som att ge sig ut och rida tidigt, innan resten av världen har vaknat till liv. Det var kallt och Olympus fick små söta istappar i pälsen kring mulen. Älskade häst ♥
 
 
Var förstås jättehungrig när jag kom in! Fixade snabbt i ordning ett kokt ägg och en portion müsli som jag åt med kesoghurt, mums!
 
Snabbfixad müsli:
0.75 dl havregryn
1 msk solroskärnor
1 msk pumpakärnor
1 msk hackade mandlar
1 msk hackade cashewnötter
1 msk quinoapuffar
1 tsk skalat sesamfrö
Kokoschipa
 
Rosta alla ingredienser (UTOM KOKOSCHIPSEN) i en torr stekpanna tills de får fin färg. Servera med keso, yoghurt & kokoschips!
 
 
 
Enjoy;)
 
H
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0