Varm havremjölk ♥

 
Tjolahopp!
Jag har haft en helt fantastisk dag! Hur har eran fredag varit? Gick upp strax före 7 och hade gott om tid på mig för att fixa matlåda, göra mig i ordning, packa ihop skolböckerna och givetvis äta en lååång frukost med DN. Efter plugget åkte jag till gymmet och körde ett intervallpass (det som jag la upp häromdagen) + mage. Att gymma på fredagseftermiddagen är nog bland det bästa som finns. Jag är ju egentligen en morgonmänniska och ÄLSKAR att träna tidigt, men just på fredagarna tar jag gärna gymmet lite senare på dagen. Det är så grymt avslappnande att få svettas på bandet, bara låta tankarna rensas ur kroppen och känna hur man stressa ner. Efteråt passade jag på att stanna kvar för att sitta och njuta en stund i bastun, helt underbart ♥
 
Men en bra dag börjar oftast med en bra frukost! Och givetvis var det så även denna fredag ;)
 
Varmhavremjölk med rostade gryn:
2.5 dl havremjölk
1 krm vaniljpulver
1 dl quinoa/havregryn
1 msk torrostade cashewnötter
1 sharonfrukt
5 gröna druvor
 
Värm havremjölken + vaniljpulvret i en kastrull, låt koka upp lite snabbt. Under tiden så rostar du grynen i en torr stekpanna. Häll upp mjölken i en skål och toppa sedan med grynen, låt stå och dra en stund så att det blir lite grötit och gott. Toppa till sist med cashewnötter och tärnad sharon och vindruvor.
 
Till detta blev det en rostad skiva filmjölkslimpa med stark ost, paprika & ruccola, berrocca samt kaffe.
 
 
 
Enjoy;)
 
H
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0