Dinkelpannkakor

 
God morgon:)
Idag är jag back on track och känner mig pigg och kry igen! Behövde helt klart lördagen för att vila upp mig på och för att komma in i matrutinerna igen.
Idag lyxade jag till det ordentligt till frukost, på önskemål från mor min ställde jag mig nämligen och stekte dinkelpannkakor till frukost. Till dessa serverades givetvis ett utbud av gudomliga tillbehör...
 
Dinkelpannkakor 4 pers:
2.5 dl siktat dinkelmjöl
lite flingsalt
1 krm vaniljpulver
6 dl mjölk
3 ägg
smör
 
Blanda ihop de torra ingredienserna och tillsätt sedan mjölken lite åt gången. Vispa sedan i äggen, vispa ordentligt till en slät smet. Låt smeten vila i kylskåpet i åtminstone 15 min. Stek sedan pannkisar i smör på medelvärme. Servera med diverse läckerheter, för oss blev det hallon, blåbär, banan och keso!
 
 
 
 
Enjoy;)
 
H
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0