Fredagsfluff!

 
Heeeej!
Hoppas ni alla haft en underbar fredag och att ni är redo för fredagsmys! Jag har mått lite halvtaskigt de senaste dagarna. Vi har haft otroligt mycket i plugget på sistone och jag börjar känna att stress och press börjar ta ut sin rätt. Ska försöka vila upp mig lite i helgen! :)
 
Började i alla fall dagen på bästa sätt, med fredagsfluff! ♥ Denna frukost är både god och nyttig och kan varieras oändligt mycket med lika slags kryddor och toppingar :)
 
Fredagsfluff:
2 äggvitor
½ dl mandelmjöl
1 krm salt
½ tsk kanel
Färskmalen kardemumma
1 tsk linfrö
 
Vispa äggvitorna till ett hårt skum, blanda sedan i mandelmjöl och kryddor. Smeta ut till en cirkel på ett bakplåtspapper och strö över linfrö. Grädda i mitten av ugnen, 200 grader, i ca 5-7 min.
 
Dagens topping:
Keso, physalis, lifrö, solroskärnor & russin
 
 
 
Enjoy;)
 
H
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0