Quinoagröt med extra protein

 
God morgon!
Ny vecka och nya tag, inte sant? Jag ska till optikern vid 10 så därför har jag lite extra tid över här på morgonkvisten och hinenr därmed blogga:)
Jag har dock inte utnyttjat denna "sovrmorgon" till att sova, istället har jag varit på gymmet och kört ett GRYMT intervallpass på löpbandet. Just det här intervallupplägget läste jag om på EMMAS blogg, ni hittar det givetvis på hennes blogg men jag lägger även upp det här för er som är intresserade:)
 
Uppvärmning: 10 min gående 7km/h
 
1 min 7 km/h
1 min 8 km/h
1 min 9 km/h
1 min 10 km/h
1 min 11 km/h
1 min 12 km/h
1 min 13 km/h
 
Upprepa detta 5 gånger!
 
Nedvarvning: 5 min 10 km/h + 5 min 7 km/h + stretching
 
Man blir tvungen att hålla koll på klockan hela tiden och eftersom det aldrig är särskilt långt till en tempoökning/säkning så fullkommligt flyger minutrarna iväg! :)
 
När jag kom hem blev det gröt till frukost! Slängde i ett extra ägg också, för att fylla på proteinförådet efter dagens träningspass :)
 
Quinoagröt med extra protein:
1 dl quinoa/havreflingor
2 dl havremjölk
0.5 dl vatten
1 msk russin
1 msk pumpakärnor
1 ägg
salt+kanel+kardemumma
 
Blanda samman allt och låt koka i ca 5 min.
 
Dagens topping:
Sharonfrukt, valnötter & varm havremjölk
 
 
 
 
Enjoy;)
 
H
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0