Varm havremjölk med rostade gryn

 
Hej hopp!
Härom veckan var jag hemma hos en god vän och käkade frukost och då åt hon havremjölk med frysta bär. Sen dess har jag gått och varit lite småsugen på just havremjölk med bär! Så idag fick det minsann bli det till frukost, men eftersom jag föredrar varm framför kall mat så gjorde jag en egen variant :)
 
Havremjölk med rostade gryn:
3 dl havregryn
1 kryddmått vaniljpulver
1 dl fiberhavregryn
1 msk solroskärnor
1 msk hackade hasselnötter
 
Blanda mjölk och vanilj i en kastrull och låt koka upp, häll sedan upp i en djup tallrik. Under tiden mjölken kokar upp så rostar du resterande ingredienser i en torr stekpanna. Häll grynblandningen i den varma mölken i tallriken och låt vila nån minut. Grynen kommer svälla något och få en lite grötigare konsistens. Toppa sedan med blåbär och hallon ♥
 
Till detta åt jag en rostad skiva filmjölkslimpa med leverpastej och gurka!
 
 
 
Enjoy;)
 
H
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0