Att behöva tänka om...

 
En av mina svagaste sidor är att jag är fruktansvärt dålig på att tänka om. Om jag har planerat för något, bestämt mig för något, så är jag så inställd och fokuserad på att det ska bli just SÅ, så att om någonting händer och planerna behöver ändras så blir jag helt ställd. Lite sur och nästan handlingsförlamad faktiskt, haha. Situationer då detta kan hända är ett oerhört brett område kan jag säga, från stora grejer till de minsta egentligen helt obetydliga grejerna - som då man bestämt sig för en viss frukost till exempel!!
Redan i helgen fick jag idén att göra en smarrig frukostpaj med rabarber i (I know, hur gott?!) och idag skulle vara the due day! Plockade fram rabarber ur frysen och fixade lite och sen när jag skulle göra pajen såååå..... NO EGGS?! Det skulle ju bli en grötpuddingpajsgrej.. Suck.
 
Idag tacklade jag dock situationen riktigt bra måste jag säga. Bestämde mig för att skjuta upp rabarberpajsdrömmarna tills i morrn och fixade istället till en spontan rabarberscone som jag åt med skivade jordgubbar. Inte helt fel det heller ;)
 
Rabarberscones 1 st:
0.3 dl sojamjöl
0.3 dl rågsikt
0.25 dl kokosmjöl
1 msk smör
0.5 tsk bakpulver
0.5 dl havremjölk
lite salt
2 msk rabarber
 
Blanda samman de torra ingredienserna och arbeta sedan in smöret och mjölken. Baka in rabarberbitarna och forma en bulle som du lägger på ett bakplåtspapper. Grädda i mitten av ugnen, 250 grader, i ca 12 min.
 
Till min scones blev det en skål med naturell yoghurt toppad med gojibär, solroskärnor, pumpakärnor och kokos.
 
 
 
 
 
Enjoy;)
 
H
 


Kommentarer
Cecilia

Man kan nästan säga att "alla scones är bra scones". ÄLSKAR scones!!

Svar: Instämmer!! ;D
Kanelsnäckan

2013-07-02 @ 16:47:55
URL: http://www.frukosterar.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0