Fiskelycka!

 
Frukosten idag bestod av en somrigt fräsch tallrik naturell lättyoghurt, en klick keso, hemmagjord müsli, extra kokosflingor & blåbär från tomten + ett kokt ägg. Det var länge sen jag åt yoghurt till frukost och just idag var jag bara SÅ sugen på det. Mmmm, smak av sommar ♥
 
Står i kiosken hela dagen idag + ytterligare 4 dagar. Halvpass i helgen dock vilket alltid är skönt. Hade egentligen tänkt börja den här dagen med ett träningspass, tycker som sagt det är rätt skönt när man ska stå i kiorren resten av dagen. Men efter gårdagens äventyr med fiske, picknick, en tur till Olympus samt en grymt mysig kväll med familj och släkt så var jag så trött när jag gick och la mig så jag kände att jag behövde en extra vilodag och bara få sova ut. SÅ SKÖNT OCH VÄLBEHÖVLIGT! :)
 
 
 
 
 
Igår hade vi fiskelyckan med oss kan jag lova! Vi har ett hemligt litet fiskeställe vid ett drag där vi har fiskat så länge jag kan minnas. Vet inget annat ställe som man får så mycket napp på som just där! Igår fick vi upp 26 (!) abborrar, 2 grillade vi på plats, resten fick åka med hem och rensas. Mormor panerade och stekte sen filéerna i smör samt smaksatte med salt och peppar. SÅ gott, bästa förplocket på länge! :)
 
 
 
Enjoy;)
 
H
 


Kommentarer
Cecilia

Ååååh "riktiga" blåbär!! Alltså inte jätteblåbär köpta på ICA:D Det ska vara egenplockade blåbär egentligen, absolut... ska ta tag i det på Öland om nån vecka:)

Svar: Jaa, de smakar SÅ mycket mer!!Mums!! :D
Kanelsnäckan

2013-07-04 @ 14:08:35
URL: http://www.frukosterar.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0