Kanelsnäckan tackar för sig!

 

..åtminstone för ett tag..!

Jag har bestämt mig för att ”lägga ner” Kanelsnäckan ett tag framöver. Det här kanske kommer som en chock för er? Vet ni, det gör det för mig också. Tanken slog mig inte förrän igår eftermiddag, men det läskiga är att det på direkten kändes så självklart och så rätt.

Jag har ju tjatat lite de senaste veckorna om att mitt ”mål” för sommaren är att inte ha några mål. Jag har istället valt att lägga fokus på mitt inre välmående, att gå djupare in i mig själv, få insikter om mig själv och livet och verkligen försöka förstå och lyssna på HANNA, den riktiga på insidan. Jag har redan, bara genom att läsa böcker, andas, promenera, filosofera och koncentrera mig på vad jag egentligen tänker och känner, insett en hel del grejer. Kanske framför allt vilka orimligt höga krav jag ställer på mig själv och hur lite jag ser sånt som jag själv faktiskt åstadkommer och gör bra.

Kärnan och nyckeln till att slappna av och tillåta sig själv att bara KÄNNA EFTER har jag insett ligger i att skala av så många ”måsten” i vardagen som bara går. Kanelsnäckan är för jävla kul att hålla på med! Det är en saker som är säker! Men, bloggen har samtidigt kommit att bli en rutin, lite utav ett ”måste” fastän ett roligt sådant som jag älskar. Jag skulle ljuga om jag sa att bloggen inte tar tid, inte stressar upp mig emellanåt och inte ligger och gnager i bakhuvudet ibland. För det gör den. Jag är en människa som går ALL IN i allt jag gör, jag gör ALLT helhjärtat inget halvdant och Kanelsnäckan har inte varit något undantag. Jag vill lägga upp min frukost fint, ta aptitretande bilder och framförallt INSPIRERA till att äta god och hälsosam frukost. Men då bloggandet inte är någon rutin som är livsavgörande, jag måste inte blogga för att leva, jag måste inte blogga för att tjäna pengar eller liknande, så känner jag att det är just en sådan rutin som jag nu mår bäst av att sluta med. För ett tag.

En annan sak som gjorde mig säker på det här beslutet var faktiskt en kommentar som min pappa la igår. Ni ska veta att hela min familj, släkt och vänner är väl medvetna om Kanelsnäckans betydelse för mig och hur mycket jobb jag lägger ner på bloggandet. Jag har alltid haft en stolt känsla av att de hyser respekt för Kanelsnäckan. Så igår, nästan lite högtidligt, vid middagsbordet så tog jag ton och sa att det var något som jag måste berätta. ”Jag tror jag ska lägga ner Kanelsnäckan”. Nästan lite av en familjetragedi faktiskt, åtminstone sorgligt. Men det fina som min pappa sa var – ”Hanna, det känns som att du kommit till insikt om så många saker på sistone, det känns jättekul att se”. Och DÄR, BOOM BAAAM, kände jag att det var rätt.

Som sagt. Misströsta inte. Kanske kommer en ny tanke farendes redan om en vecka och jag är igång med bloggandet igen, haha. Men tanken just nu är väl att ha som ett litet sommaruppehåll så får vi se vad som händer till hösten :) OBS! Bloggen kommer INTE att tas bort, så ni är mer än välkomna att bläddra bland recepten. Det kommer jag definitivt att göra! Det har ju trots allt kommit att bli som en liten receptbank full av frukostinspiration :) So, use it!!

 

OCH – jag har själv inte slutat hungra efter inspiration så jag kommer givetvis fortsätta läsa andras bloggar! :)

 

Ät ordentligt, träna lagom och NJUT i överflöd.

 

Men innan vi avslutar det här kapitlet så ska jag bjuda på en sista frulle. Min för tillfället absoluta favoritgröt, full med näring och goda smaker, med en fantastisk topping.

 

Rawfoodgröt:

1 dl helt bovete

½ banan

1 tsk kanel

1 tsk acaihonung

Blötlägg bovetet under natten och skölj av ordentligt på morgonen. Mixa samman med resterande ingredienser och toppa med något gudomligt.

 

Dagens topping:

Keso, kiwi, gojibär, pumpakärnor, kokosflingor & quinoapuffar.

 

 

 
 
 
 
 
 
 

Enjoy;)

 

H



Kommentarer
Vickan

Jag är definitivt PRO att följa sitt inre, chilla ner och följa magkänslan. Var det så du kände så är det ju verkligen helt jäkla superrätt!

Blir stolt över dig när du tar tid att fokusera på att ta det lugnt. Du har ju alltid tusen bollar i luften, så det låter som något för dig!

Saknar dig Hansi! <3

Svar: Tack Vicki, blir jätteglad över din kommentar! <3 Ja, jag tror vi alla skulle må bra av att stanna upp lite mer och bara känna efter.
Hoppas ni har det grymt bra på eran resa, ser alla fina bilder å blir alldeles avis! Vi saknar dig massor! <3<3 Kom hem nuuuuu! Puss! Var rädd om dig!
Kanelsnäckan

2013-07-06 @ 02:26:30
URL: http://jompovix.blogg.se
Julia

Åhnej vad tråkigt, är ett stort fan av din underbara blogg! Men vad härligt att du själv känner vad du vill göra OCH dessutom vågar ta steget och göra det.
Hoppas du får en toppen sommar!

2013-07-08 @ 21:23:36
M.

Vill bara kika in och önska dig en fortsatt fin sommar! :)

Hoppas att du har haft en bra år sedan du slutade blogga!?
Ta hand om dig! Kram

2014-07-18 @ 10:23:19


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0