Hasselnötsdavos med bärfluff

 

Hej hej hej!

Ny vecka- nya tag! :) Hur har eran måndag sett ut? Min vecka har börjat med en heldag på jobbet. Men innan jag for iväg i morse hann jag med en sväng ner till stallet för att släppa ut hästarna och därefter en morgonprommis. Jag hinner inte rida innan jobbet, men en promenad eller joggingtur hinns med om jag kliver upp i tid vill säga ;)

 

Jag tycker väderleksrapporterna i olika medier blir all mindre pålitliga. Vad tycker ni? Idag till exempel kom ett oannonserat MONSUNREGN. Tur man hade kiorren att hoppa i i ;) Annars har solen legat på fint idag, på vardagar när det inte är så mycket folk kan jag sätta mig på en stol utanför kiosken och läsa. Satsar järnet på en nice solbränna i år!!

 

Nu till dagens frulle! Hur man än gör så blir det ju alltid lite småstressigt när man ska iväg till jobb/skola på morgonen och därför är det skönt att det finns snabba frukostalternativ att ta till sånna dagar. Idag åt jag en hasselnötsdavos som jag förberedde redan igår kväll (hur bra?!) samt en STOR klick bärfluff. Snabbt, enkelt, gott, mättande – bara bra saker! :)

 

Hasselnötsdavos:

1 dl fiberhavregryn

Ca 1.5 dl havremjölk

0.5 dl krossade hasselnötter

0.5 tsk kanel

 

Blanda samman på kvällen och låt stå i kylskåpet under natten.

 

Bärfluff:

1 äggvita

0.5 dl turkisk yoghurt

0.5 dl bär

 

Vispa äggvitan till ett hårt skum och vänd försiktigt ner resten av ingredienserna.

Toppa med pumpakärnor & gojibär:)

Haha, Maya tycker det är jättespännande att jag har börjat fota frukosten utomhus! Nyfiken å lite småsugen på min frulle idag ;)

 
 
 
 
 
 

 

 

Enjoy;)

 

H



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0