Rawgröt med en twist

 
God morgon!
Dagen före midsommaraftonen = en dag full av förberedelser! Det ska handlas, fixas, städas och planeras. Har ni några roliga planer för morgondagen?:) Jag kommer att äta sillunch med familjen och sen grilla och fira med kompisar på kvällen. Och nu håller vi alla tummarna för SOL, eller hur?!
Men innan morgondagens festligheter så har jag faktiskt en torsdag att se fram emot som också bjuder på en massa festligheter! :D Ikväll kommer 2 av mina bästa och äldsta vänner hit för att ha en liten mysig tjejkväll med grill och annat smaskigt. Ska bli hur mysigt som helst! :)
 
Har som sagt gått ner mig i raw-food-gröt-träsket och tycker det är himla gott och spännande. Idag fick det åter igen bli rawgröten till frukost, men den här gången med en liten twist ;) En fluffig twist! :D
 
Fluffig rawfoodgröt:
1 dl bovete
½ banan
1 tsk acaihonung
kanel
1 äggvita
½ dl frysta br
 
Blötlägg bovetet under natten, skölj ordentligt på morgonen. Mixa ihop med banan, honung och kanel. Vispa äggvitan till ett hårt skum och blanda ner bären. Blanda samman äggvitan + gröten, toppa med granatäppelkärnor & valnötskross! :)
 
 
 
 
 
 
 
 
Enjoy;)
 
H
 


Kommentarer
Hanna

Detta ser ju bara himla gott ut! Har aldrig testat raw gröt innan, men efter att ha sett dina bilder kommer det att stå på frukostbordet snart! Ser så gott ut!

2013-06-20 @ 14:57:26
URL: http://halsopalatset.blogg.se/
Marja - Baka Sockerfritt

Vilken häftig (och fluffig) gröt! Jag hoppas verkligen att det är fint väder imorron! Skulle vara kul om man kunde ha klänning :)

2013-06-20 @ 15:12:56
URL: http://bakasockerfritt.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0