Triss i frukostgott

 
God förmiddag på er,
har inlett den tredje heldagen i rad i kiosken, stänger vid 19 ikväll och sen väntar leeeeedighet ända fram till söndag. Ska bli himla skönt! Och inte nog med att jag är ledig, har dessutom en massa roliga saker inplanerade - ska bl a fira min syster som fyller 25 och på fredag ska jag mamma och syrran göra en roadtrip ner till Ullared! Nån som varit där?? Det blir första gången för oss, ska bli spänande att se om det är som på TV ;) Vi kommer övernatta från fredag till lördag i en campingstuga, vilken myskväll det kommer bli! ♥
 
Började även denna dag med ett träningspass. I söndags blev det ju långdistanslöpning och igår blev det PW + plankan så idag siktade jag in mig på lite mer styrketräning. Med lite fantasi kan man fasiken träna jäkligt bra hemma och ute! Se bara här nedanför på mitt lilla hemmagym som jag fixade ute på altanen i morgonsolen i morse. Pilatesboll, yogamatta och mammas turkosa träbänk fick agera redskap :)
 

Efter träningspasset kurrade det rejält i magen! Då kändes det bra att veta att jag hade en smarrig davosgröt i kylen som väntade på mig ;) Som tillbehör blev det vaniljkeso, bärfluff och en massa topping!
 
Kardemummadavos:
1 dl fiberhavregryn
1.5 dl havremjölk
2 krm färskmalen kardemumma
 
Blanda ihop och låt stå i kylskåpet över natten.
 
Vaniljkeso:
Kes + vaniljpulver
 
Bärfluff:
1 äggvita
0.5 dl frysta br
 
Vispa äggvitan till ett hårt skum och blanda försiktigt i bären.
 
Dagens topping:
Kiwi, mandelkross, gojibär och pumpfrön.
 
 
 
 

 
Enjoy;)
 
H
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0