Dinkelgröt med nötter & kiwi

 
Hej på er! Hoppas helgen varit fin och att ni känner er redo för en ny vecka!
Jag har haft ett par riktigt härliga dagar kan jag säga. Har sovit borta tre nätter i rad och därmed blivit bortskämd med både fina middagar och frukostar. Vilka fina personer jag har i min omgivning ♥
 
I morse hade jag dock ett finger med i spelet och fick förtroendet att fixa frukostgröten! ;) Rotade runt lite i skafferiet och fastnade för något jag inte ätit på länge - dinkelflingor! Det fick alltså utgöra basen för gröten, sen var det bara att förgylla med en massa annat gott:)
 
Dinkelgröt 2 pers:
2 dl dinkelflingor
3 dl havremjölk
2 dl vatten
2 msk solroskärnor
2 msk russin
1 tsk kanel
1 tsk kardemumma
salt
 
Blanda samman alla ingredienser i en kastrull och låt puttra på låg värme i ca 10 min.
 
Dagens topping:
Kiwi, hackade nötter & bananchips
 
 
 
 
Enjoy;)
 
H
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0