Müslibars

 
Tänkte göra ett litet sidospår till FRUKOSTUPPDATERINGEN och tipsa er om ett av mina absoluta favoritmellanmål. MÜSLIBARS är verkligen perfekta. De är nyttiga, energirika, goda, lätta och billiga att göra, lätta att ta med och de kan med fördel förvaras i frysen så att det alltid finns att plocka fram.
Jag brukar ta med mig två bars + en frukt att ha som mellis när jag sitter och pluggar på universitetet.
 
Müslibars:
1 dl kokosflingor
1 dl solroskärnor
1 dl pumpakärnor
1 dl russin
1 dl hackade dadlar
2 dl havregryn
2 äggvitor
vaniljpulver + kardemumma
 
Häll alla ingredienser i en matberedare och mixa till en hyfsat jämn massa. Tryck ut en rektangel, ca 0.5 cm tjock, på ett bakplåtspapper. Gör rutor i rektangeln med en kniv så blir det lättare att dela på barsen sen efter. Grädda i mitten av ugnen, 175 grader, i ca 15 min:)
 
 
Enjoy;)
 
H
 


Kommentarer
Daniel

Thumbs up! Kommer garanterat göra bars! :)

2013-03-17 @ 16:31:39
Manda

Mina står i ugnen nu! :D perfekt att ha med sig till de kommande tentorna! <3

Svar: Eller hur! :D
Kanelsnäckan

2013-03-20 @ 13:36:32


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0