Myshelg deluxe

 
Hej på er!
Det har varit relativt tyst här på bloggen under helgen, det beror på att jag har haft så många andra fantastiskt roliga aktiviteter för mig. Har ätit goda middagar, tagit långpromenader, druckit vin i gott sällskap, strosa runt i Norrtälje, firat farmors födelsedag och en massa annat. Helgen har varit minst sagt underbar!:)
 
Igår morse blev det helgfrukost á la scones! Jag väljer att kalla dessa för DRÖMSCONES för de var fullproppade med en massa goda grejer!
 
Drömscones 2 st:
50 gram smör
3 dl siktat dinkelmjöl
1 dl mandelmjöl
0.75 dl havregryn
1 msk krossat linfrö
2.5 tsk bakpulver
1 krm salt
5 färska kardemummakärnor (mortla innehållet)
1 knivsudd vaniljpulver
2.5 dl havremjölk
1 msk russin
2 msk hackade nötter
 
Tärna smöret och knåda ihop med de torra ingredienserna Tillsätt havremjölken, russinen och nötterna på slutet. Klicka upp 2 stora scones och platta ut något, Grädda i mitten av ugnen, 175 grader, i ca 15-20 min.
Bryt och ät med philadelphiaost och marmelad
 
 
 
 
 
Enjoy;)
 
H
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0