TENTAGRÖT

 
Hello friends!
Idag var det dags för den första av terminens 2 tentor! En 5 timmar lång tenta i fastighetsrätt. Jag tror bannimej det gick ganska bra. Det känns bra i alla fall, hoppas magen har rätt den här gången :)
 
Laddade som ALLTID upp inför tentan med en tentagröt. Idag fick det bli en kesogröt med god topping!
 
Kesogröt:
1 dl havregryn
2.5 dl vatten
1 msk solroskärnor
1 msk russin
1 msk kokosflingor
salt+kanel+kardemumma
½ dl keso
 
Häll alla ingredienser utom keson i en kastrull och låt koka ihop till en gröt. Mot slutet av koktiden blandar du försiktigt i keson.
 
Dagens topping:
Kiwi, cashewnötter & pumpafrön
 
 
 
Enjoy;)
 
H
 


Kommentarer
M.

Hoppas att tentan gick bra :) Läser du till jurist? :)
Hoppas att du får en fin söndag.

Svar: Tack Molly! :D Ja precis, jag studerar juridik :D Ha en superfin helg!
Kanelsnäckan

2013-03-17 @ 11:03:04
URL: http://www.mollyshalsoblogg.blogspot.se
M.

vad spännande :) Jag skulle dock inte klar det, räckte med att jag hade en kurs juridik i vintras för att jag skulle inse det :p

Jag hade förresten fått för mig att du läste journalistik.

Svar: Åå, var det en delkurs i något annat program som du läser? Jo precis, jag läste journalistik förut. Men jag lsäte bara första kursen (1 år) sen åkte jag till chile och under tiden jag var där så sökte jag juristprogrammet vilket jag kom in på och började med direkt när jag kom hem :)
Kanelsnäckan

2013-03-17 @ 17:18:31
URL: http://www.mollyshalsoblogg.blogspot.se
Molly

Okej, då förstår jag :) Roligt att du kom in :) Är du inne på din andra termin nu?
Ja, precis :) Jag läste sjukvårdsjuridik med fokus på förvaltningslagen, OSL, PSL och HSL.

Svar: Ja det är hur kul som helst :) Jag ligger på termin 4 just nu. Okej det låter väldigt specifikt! Men säkert kul det med :)
Kanelsnäckan

2013-03-18 @ 19:11:39
URL: http://www.mollyshalsoblogg.blogspot.se
Molly

okej, vad spännande :) är det någon speciell inriktning du känner att du vill satsa på? :)

Svar: Jag har precis börjat läsa straffrätt och det är riktigt spännande! Det känns mest lockande hitintills:) Vad pluggar du för linje??
Kanelsnäckan

2013-03-20 @ 21:50:30
URL: http://www.mollyshalsoblogg.blogspot.se
Molly

okej, det låter intressant :)
jag var inne på att läsa affärsjuridik för ett par år sedan, antar att det var min kusin som inspirerade mig då, men nu känns det svårt :p

jag läser ett program med inriktning på statsvetenskap.

Svar: Okej, ja man blir lätt inspirerad av andra!:) Statsvertenskap verkar kul, jag har läst statsrätt, det var grymt intressant!
Kanelsnäckan

2013-03-21 @ 21:09:29
URL: http://www.mollyshalsoblogg.blogspot.se
Molly

vi läste också lite om statsrätt och jag håller med om att det var intressant :) förstår att du vill bli något inom det :)
du får ha en fortsatt trevlig helg :)

2013-03-23 @ 18:14:46
URL: http://www.mollyshalsoblogg.blogspot.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0