Prework!

 
Halloj på er!
Hur mås det? Jag mår finfint! Jobbar på golfbanan idag, kom på den brilijanta idén att ta med mig datorn! På så sätt kan jag både lyssna på lite schysst musik och underhålla mig när det är tomt på folk.
 
När man ska iväg och jobba, oavsett vad det är för jobb, så tycker jag det är viktigt att starta upp med en redig frukost. Energin förbukas av både fysiskt och pykiskt arbete och det är viktigt att man försöker undvika blodsockerfall. Dessutom kan det ju vara lite si och så med när man får tillfälle att äta mellis/lunch, så en BRA frukost är enligt mig A och O! Och vad är då inte bättre än GRÖT?! En hederlig oslagbar frukost. God, nyttig, matig. Dagens gröt smaksattes med bär och vanilj samt toppades med diverse läckerheter :)
 
Bärgröt:
½ dl frysta bär
1 dl fiberhavregryn
1 msk krossat linfrö
1½ dl mjölk
½ dl vatten
1 nypa salt
1 krm vaniljpulver
 
Koka ihop till önskad konsistens.
 
Dagens topping:
Keso, druvor, russin, pumpakärnor och kokosflingor.
 
 
 
 
Enjoy;)
 
H
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0