Frukostfrallor á la Mami

God morgon :) Ser ut som att det blir en solig dag idag! Häääärligt :D Är ledig från både café och ICA idag så förmiddagen har jag tänkt spendera nere i stallet. Vi hämtade hem hästarna från sommarbetet i söndags och igår kväll var jag ute på första turen med Olympus. Idag ska vi ta en tur i skogen så han får lyfta ordentligt på fötterna och låt kroppen komma igång efter semestern ;) Lite annat pyssel som att rycka manen och smörja in utrustningen ska nog också hinnas med.
 
Dagens frukost får jag faktiskt tacka min kära mor för! ♥ Igår kom hennes beställning från LCHF-butiken hem så då ställde hon sig i köket på direkten och började experimentera med de nya ingredienserna ;) Frukostfrallor med sesamför blev första resultatet och de blev faktiskt supergoda!! Enkla att göra dessutom :)
 
LCHF-frallor med ost & apelsinmarmelad samt philadelphiaost, kalkon, paprika, gurka & basilika. Som vanligt ett ägg till det och sen för ovanlighetens skull en kopp te med citron, ingefära och honung,,, för att försöka bli av med min lilla förkylning...
 
LCHF-frallor:
4 dl bakerix
4 ägg
salt
sesamfrö
 
Vispa äggen pösiga, blanda i bakerix + salt. Klicka ut 6  bullar på ett bakplåtspapper som du sen plattar ut. Strö över sesamfrö. Grädda nederst i ugnen, 175 grader, i ca 17 minuter.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Enjoy;)
 
H
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0