Gekås i Ullared

 
Hej på er!
Känns som att det var en evighet sen jag bloggade men det är ju faktiskt bara knappt 2 dygn, hehe. Igår kväll kom vi hem från våran lilla roadtrip, tur och retur till Ullared på ett dygn, bara jag mamsen och storasyster. Bilen var fullproppad med shoppingpåsar och vi var alla på ett gott humör, Vi hade en fantastisk liten resa tillsammans! :)
 
Vi kom fram till Ullared runt 4 på fredagseftermiddagen, så vi var snabba på att checka in i campingstugan för att sen hinna med en runda inne i butiken. På kvällen blev det stugmys med brieost, kex, frukt, rökt lax, parmaskinka och vin - OCH en massa snack och skratt förstås ;)  Vi sov alla gott och gick upp tidigt på lördagen, redo att shoppa! :D Runt 13-tiden kände vi oss nöjda. Helt slut var vi när vi hoppade in i bilen och styrde kosan mot Stockholm igen.
 
Till min stora förvåning så visade sig Ullared vara rena guldgruvan för oss träningsfreak! Jag hade inte alls planerat att shoppa träningsplagg så när jag hittade träningsavdelningen som var full av en massa snygga och funktionella plagg till riktiga brakpriser så kunde jag ju inte låta bli.
 
Ídag hade jag ett förmiddagspass på jobbet och eftermiddagen har ängnats åt att släppa ut hästarna på SOMAMRBETET. Sex hela veckor ska våra små kusar få ha semester. Lite älskigt var det att släppa ihop våra med de 6 hästar som redan stod i hagen. Man vet ju aldrig vad som händer och Olympus är dessutom en gammal envis ranghög stöt som alltid ska visa att det är han som bestämmer. Men peppar peppar så gick det väldigt bra! Hoppas på att det lugnar ner sig mer och mer för varje dag som går och att alla får hålla sig hela! :)
 
Till frukost idag hade jag varken gott om tid eller fantasi så det fick bli enklast möjliga - vaniljgröt med turkisk yoghurt , kaneläpplen & russin. Gott! :)
 
Vaniljgröt:
1 dl fiberhavregryn
2 dl havremjölk
½ dl vatten
1 msk solroskärnor
salt
vaniljpulver
 
Bara att koka ihop!
 
Kaneläpplen:
Tärna ½ äpple och micra tillsammans med 1 msk kanel. Mmmmmmmmm.
 
 
 
 
 
 
 
Enjoy;)
 
H
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0