Glad midsommar på er!

 
Hejsan!
Hoppas ni alla mår toppen, att solen skiner på er och att ni har ljuvliga planer för dagen. Vi ska snart ge oss ut på sjön med våran lilla båt, picknicklunch med sill å potatis ska det bli! :)
 
Igår hade jag den mest underbara kvällen på länge! Två tjejkompisar var som sagt här, vi gjorde en grymt god och somriga halloumisallad med jordgubbar, sparris och grillat bröd till, drack vin (inte Linda förstås som är gravid) och pratade och skrattade MASSOR. Bra för själen! ♥
Här nedanför ser ni en bild på våran smaskiga middag :)
 
 
Förra året på midsommaraftonen gjorde jag plättar med somriga tillbehör till frukost. Kom å tänk på det häromdagen så jag letade upp receptet och tänkte att det kan få bli en ny liten midsommartradition:) Jag menar, vad är mer sommar än vaniljplättar med vaniljkeso & skivade jordgubbar? ;)
 
Vaniljplättar 2 pers:
3 ägg
3 msk turkisk yoghurt
2 msk bakerix
2 krm bakpulver
1 krm vaniljpulver
lite salt
Vispa samman och stek små plättar i smör :)
 
 
 
 
 
 
 
Enjoy;)
 
H


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0