Sommarinspiration

 
Midsommarhelgen är enligt mig startskottet för sommaren, inte förrens då börjar man förstå att NU äntligen är vi framme vid det vi längtat så länge efter! Sommaren fyller mig med sprudlande energi och påverkar vad jag är sugen på både till frukost, lunch, mellis och middag. Är det likadant för er?! :)
Tänkte i alla fall att det kunde vara passande med lite inspiration inför sommarens alla lååååånga, luuuugna och rooogivande frukoststunder, så jag har knåpat ihop ett litet inlägg med diverse somriga frukostalternativ. Bon apetit! :)
 
Smörgåsar med goda tillbehör sitter sällan fel
 
 
 
 
 
 
 
 

Plättar och pannkakor är lätt och mättande
 
 
 

Inget är så sommarfräscht som en tallrik yoghurt med god topping! Om inte till frukost, så varför inte till lunch?:)
 
 
 

På sommaren ersätter jag "vintergröten" med sval davosgröt!
 

Semestern ger tid till att baka scones på morgonen
 
 
 

Tänk allt gott man kan göra med keso! Här som tillbehör till kanelstekta äpplen och som översta lagret till en banan och nektarinpaj.
 
 
 
 
Gör din mannagrynspudding kvällen innan och låt den stå i kylen under natten, på morgonen äter du den kall med färska jordgubbar
 

 
Enjoy;)
 
H
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0