Våfflade mackor?!

God morgon! När jag äter mackor till frukost rostar jag dom nästan alltid, dels för att jag tycker varmt bröd är mycket godare än kallt men framförallt för att jag äääälskar brända kanter, haha. Har en liten weird craving för sånt ;) Ett tips till er som precis som jag gillar svart sot (hehe) är att våffla brödet i våffeljärnet istället för att rosta det i en vanlig brödrost. Man får ett fint mönster och lite mer brända kanter ;D Om man vill kan man ju göra en dubbelmacka och ha något gott i mellan, typ chevreost eller brie... Mums!
 
Idag våfflade jag fruktbröd som jag sedan förgyllde med philadelphiaost, isbergssallad, rökt kalkon och gurka:)
 
 
 
 
Enjoy;)
 
H
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0